Давайте замислимось, для чого ж взагалі потрібен логотип? Якщо розглядати це питання зі сторони маркетингу, логотип – це сама суть компанії. З його допомогою в свідомість споживачів та партнерів транслюється все, що хочуть сказати маркетологи про Ваш бренд. Неякісне лого може тільки нашкодити бізнесу, а його відсутність позбавляє можливості конкурувати на ринку. Відповідно, залишати Вашу компанію без обличчя не можна. Логотип повинен стати активом, що працюватиме на популяризацію бренду цілодобово. Якісний логотип стоїть на трьох стовпах:
- універсальність – однаково добре виглядає на візитці, бланку, банері, на сайті чи в телевізійній рекламі;
- ефектність – одразу привертає увагу, викликає асоціації та швидко запам’ятовується;
- довговічність – витримає випробування часом.
Стає зрозуміло – логотип невід’ємна частина бренду. А це означає, що потрібно в нього інвестувати. І тут постає логічне питання, скільки ж коштує його розробка? Світова практика показує, що вартість цієї послуги може варіюватись від безкоштовної допомоги друга дизайнера і до захмарних сум. Наприклад, логотип Pepsi обійшовся в 1 млн $, а редизайн логотипа для нафтової компанії BP коштував 4,6 млн $. Більшість думає: «Що тут складного? Це ж просто слово надруковане заданим шрифтом чи маленьке графічне зображення». Ми погоджуємось, що логотип може бути простим, але сам процес його розробки – однозначно ні! Якщо Ви розглядаєте варіант співпраці з брендинговою агенцією, то слід пам’ятати, що над Вашим проектом працюватиме ціла креативна команда. В середньому команда складається з особистого менеджера, 1-3 дизайнерів та арт-директора. У досвідченого дизайнера з хорошим резюме рівень співпраці набагато вищий, ніж в студента чи дизайнера любителя. Також варто знати, що за 2-4 концепціями, які Ви бачите, стоять десятки пропрацьованих ескізів та ідей.
Та навіть дуже хороший дизайнер не зможе створити щось дієве без знань Вашого сегменту ринку, продуктової лінійки, конкурентів, цільової аудиторії та Ваших особистих задумок. Обов’язок замовника – надати студії чітку характеристику своєї компанії, розповісти про цінності та особливості, заповнити бриф. Саме бриф є першим етапом роботи над лого і дає можливість дизайнеру зрозуміти, що Вам потрібно. З особистого досвіду нам відомо, що близько 35% замовників ставляться до брифу неуважно, не можуть змалювати явних контурів своїх побажань. Тоді дизайнер ризикує помилитись з вибором концепції. В 80% випадків, коли бриф не заповнено або заповнено неточно, клієнту результат не подобається. Далі починається період внесення правок, який може тривати від декількох днів до декількох місяців. Все залежить від того, як швидко замовник зможе визначитись з вподобаннями та остаточною концепцією. Час – ресурс в діяльності людини та бізнесу. Довгі правки тягнуть за собою підвищення вартості логотипа. Оскільки логотип розміщується на візитках, флаєрах, папках, меню, банерах, всій сувенірній продукції, то скільки ж Ви втрачатимете коштів за кожен день простою рекламної кампанії?
В процесі створення логотипа можуть виникати труднощі, але Ви їх легко подолаєте, якщо чітко знаєте, що саме Вам потрібно. Обираючи компанію, яка буде здійснювати розробку логотипа у Львові, варто опиратись на професіоналізм й не довіряти любителям. Але й вартість послуги, в такому випадку, буде відповідною. Ознайомтесь з відгуками, портфоліо та клієнтами, які довіряють в співпраці саме цій студії. Та пам’ятайте, Ваш логотип повинен успішно проіснувати стільки ж, скільки й бізнес, який він представляє.